سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 64792
تعداد کل یاد داشت ها : 26
آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 3:53 ص
درباره
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
امکانات دیگر
کارنامه عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
ابر برچسب ها
شهدای گمنام کرمانشاه ، عملیات عاشورا ، کرمانشاه ، شهدای کرمانشاه ، میمک ، ناگفته های میمک ، وداع نیروها ، شهدای گمنام پارک کوهستان ، کسی که امام بر مجروحیتش گریست ، گیلانغرب ، محاصره رزمندگان در میمک ، میدان امام حسین ، عملیات میمک ، عملیات نصر7 ، عمیلیات های غرب کشور ، فرمانده جبههای غرب کشور ، شهدای مظلوم غرب کشور ، شهدای نصر7 ، شهید حاجی بابا ، شهید رزلانسری ، شهید کلوشادی ، شهید گمنام پارک کوهستان ، شهید گمنام طاقبستان ، شهید یزدانپناه ، صیاد شیرازی در غرب ، ضربت ذوالفقار ، طاقبستان ، عملیات بازی دراز ، آتش و فقط آتش ، آزادگان ، آوزین ، ارتفاعات سردشت و دوپازا ، اسرا و جانبازان ، اولین پیروزی رزمندگان در جنگ ، ایران و عراق ، بلفت سردشت ، پادگان ابوذر ، پارک کوهستان ، تلخ و شیرین میمک ، تنگه حاجیان ، تیپ نبی اکرم کرمانشاه ، تیپنبی اکرم کرمانشاه در نصر7 ، جلیل موتور ساز ، خاطراتی از عملیات میمک ، رزمنده دوران جنگ ، سالروز ورود آزادگاه به میهن ، سردار طالبی ، سردشت ، سکوت همرزم شهید چمران ، شهدای بازی دراز ،

 

کربلائیان- شعیب خنجری/ عملیات ضربت ذوالفقار در تاریخ 19 دی ماه تا 20 بهمن 1359 با هدف بازپس گیری ارتفاعات میمک در غرب صالح آباد انجام شد.

 

ارتفاعات میمک در غرب صالح آباد ، از جمله نقاط مورد اختلاف ایران و عراق در قرارداد الجزایر بود . چون عراق به تعهدات خود عمل نمی کرد ، ایران هم خود را ملزم به حل مسئله ارتفاعات میمک نمی دانست . در 15 شهریور ماه 1359 ، پیش از آغاز هجوم سراسری ، عراق ارتفاعات میمک را اشغال کرد . عملیات ضربت ذوالفقار با هدف بازپس گیری این ارتفاعات انجام شده و با موفقیت پایان یافت . 

ادامه مطلب...




برچسب ها : ضربت ذوالفقار  , عملیات میمک  , اولین پیروزی رزمندگان در جنگ  , ایران و عراق  , صیاد شیرازی در غرب  ,

      

کربلائیان/ حمید خسروی: ارتش عراق در مورخ 5/7/59 پس از ناکامی در اشغال گیلانغرب، چند کیلومتر عقب نشینی کرد و روی ارتفاعات اطراف شهر موضع پدافندی گرفت.

 

دشمن با استقرار در تنگه حاجیان و روستای گورسفید و ارتفاعات داربلوط، جاده گیلانغرب به سرپل ذهاب و پادگان ابوذر را نا امن کرد.همچنین گیلانغرب را در تیرس توپخانه میان برد خود قرار داد.

لشگر 81 زرهی ارتش و سپاه پاسداران گیلانغرب با هدف انهدام قوای دشمن و کسب برتری تاکتیکی، در این منطقه، عملیاتی طرح ریزی کردند و در 14/10/59 در دو محور شمالی و جنوبی تنگه حاجیان به اجرا درآورند.

در محور شمالی موانع دشمن باعث شد تنها بخشی از ارتفاعات برآفتاب تصرف شود. در محور جنوبی گردان پیاده سپاه به همراه گردان 285 زرهی ارتش، دو روستای گور سفید و آوزین و ارتفاعات اطراف را تصرف کردند و سپس با پیشروی به سمت تنگه حاجیان با نیروهای محور شمالی الحاق کردند و بدین ترتیب تنگه حاجیان آزاد شد.

مطلع-الفجر

همچنین در محور جنوبی گردان پیاده ژاندارمری مستقر در داربلوط، چغالوند را تصرف کرد، لیکن در برابر واکنش دشمن، مجبور به عقب نشینی شد.

پس از آزاد شدن روستا و ارتفاعات آوزین و تنگه حاجیان و روستای گورسفید، ارتش عراق تا 24/10/59 در این منطقه پاتک می کرد اما هر بار با تحمل خساراتی به عقب بر می گشت و سرانجام از هفت کیلومتری به دوازده کیلومتری گیلانغرب رانده شد، لذا توپخانه عراق روی گیلانغرب کاهش یافت و نزدیک به 40 کیلومترمربع از مناطق اشغالی آزاد گردید.

این عملیات بصورت محدود و به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش بمدت 10 روز انجام شد که از دشمن بعث عراق بیش از 1000 کشته وزخمی و 110 اسیر بر جای ماند.

روحمان با یاد شهدای گرانقدر و مظلوم غرب شاد

 






برچسب ها : تنگه حاجیان  , عمیلیات های غرب کشور  , گیلانغرب  , آوزین  , پادگان ابوذر  ,